יום שישי, 29 בינואר 2010

איך לשפר את עמידות הלק

שלום לכולן!
החלטתי לגשת היום לנושא בוער וחשוב בעולם הציפורניים: עמידות...
אני לא מתכוונת לעסוק פה במוצרים ספציפיים, אלא יותר להסביר למה משמש כל מוצר. סביר להניח שרובכן כבר יודעות את מה שכתוב כאן, אבל למען הדורות הבאים שעוד לא התמכרו ללקים ולמען הגולשים שמגיעים אלי מגוגל אחרי שחיפשו "לק עמיד"...

בתור התחלה אני אגיד שעמידות של לק זה עניין אינדיבידואלי, משתנה מאחת לאחת ומציפורן לציפורן. אני הולכת לדבר בפוסט הזה על כמה דרכים לגרום ללק להיות עמיד יותר, אבל בשורה התחתונה יש פה מרכיב אחד חשוב מאוד והוא הגנטיקה.. לא משנה כמה מוצרים יקרים תרכשי- העמידות של הלק תלויה בשומניות שהציפורן שלך מפרישה, ומה לעשות- תמיד יש בנות שמורחות לק בלי בסיס ובלי שום השקעה והוא יחזיק להן שבוע, ובנות שעם כל ההשקעה צריכות להחליף צבע אחרי שלושה ימים (כמוני).
ודווקא בגלל בעית העמידות שלי אני מאגדת בתוכי הרבה ידע על דרכים לעמידות הלק.. שאותו אני רוצה לחלוק איתכן בתקווה שהוא יעזור (אגב, אם לא הייתי משתמשת בטיפים שכתובים פה- הלק היה מתחיל להתקלף ממני הרבה יותר מהר).
חיזוק וטיפוח הציפורן:
הדבר הראשון שאני רוצה להדגיש, זה שאני הרגשתי הבדל גדול מאוד בעמידות הלק כשהציפורניים שלי היו חזקות יותר. אחרי שטיפלתי בציפורניים שלי במשך שלושה שבועות עם מחזק איכותי, הלקים החזיקו עלי יותר. למה? לא יודעת.

שנית- שימוש בבאפר הוא מאוד חשוב- כשאנחנו משייפים את השכבה העליונה של הציפורן (בעדינות, לא צריך להתפרע..) אנחנו מחליקים את פני הציפורן, מורידים שכבה שומנית ונותנים ללק משטח חלק לשבת עליו- כל אלה תורמים לעמידות.


(באפר: מחליק ומבריק)
אלה פעולות שעושים כמובן לפני מריחת הלק, וכשאנחנו כבר מגיעים לשלב של מריחת הלק- חשוב להתחיל עם ידיים נקיות, לשטוף אותן קודם במים וסבון כדי לצמצם את השומניות (שדוחה את הלק). עוד טיפ יעיל הוא שימוש באלכוהול- לפני מריחת הלק, עוברים עם קצת צמר גפן טבול באלכוהול על כל ציפורן.

שכבת בסיס (בייס קואט):
משמשת למספר מטרות:
  • שכבת מגן בין הציפורן הטבעית לבין הלק- במקרה של לקים כהים במיוחד, למניעת הצהבת הציפורן.
  • בדר"כ מדובר במוצר יחסית דביק, שאמור לחבר יותר טוב בין הציפורן ללק- ובכך לתרום לעמידות.
  • בנוסף, קיימים בשוק בסיסים שהם Ridge Filler - ומטרתם להחליק את פני הציפורן במקרה של חריצים. אני פחות ממליצה עליהם כי הם עבים יותר, ולדעתי עדיף להשתמש בבאפר למטרה זו.
  • במקרה של לקים כהים, הסיכוי שישאר צבע על הציפורן שלא רוצה לרדת הוא אפסי.
לדעתי שלב חשוב מאוד שלא כדאי לדלג עליו.

שכבת הגנה (טופ קואט):
  • כשמה כן היא, מיועדת למריחה מעל הלק ואמורה להגן עליו מנזקים למינהם.
  • לעתים קרובות מוסיפה ברק ללק.
  • מגנה מפני התקלפויות של הלק.
  • הרבה טופ קואט הם גם מייבשים, ככה שהם גם עוזרים לייבוש מהיר של הלק.
מקווה שעזרתי פה למישהי, ואם יש לכן עוד טיפים לשיפור עמידות הלק אני אשמח אם תכתבו לי בתגובות... :)

9 תגובות:

Meital אמר/ה...

לגבי הבאפר.
בגלל המרקם שלו יש לי הרגשה כשאני עוברת איתו על הציפורן שהוא "לא עושה כלום". זאת רק אני?!

אֶפי אמר/ה...

החלק שמשייף אמור להיות מאוד עדין.. וכשאת מסיימת הציפורן אמורה להרגיש מאוד חלקה ולהיות מאוד מבריקה.. באיזה באפר את משתמשת?

Gale אמר/ה...

על איזה באפר את ממליצה?

marina4o אמר/ה...

שמתי לב שכאשר אני שמה בעצמי לק הוא לא מחזיק מעמד באותה מידה כמו אצל מניקוריסטית.לדעתי היא שמה שכבות דקות של לק (כמובן כולל בסיס וטופ קואוט) ולא שכבות "עבות" שלפעמים יוצא לי...מאוד חשוב גם שהציפורניים לא יתפצלו לפני מריחת הלק ואם כן אז לשייף!

Meital אמר/ה...

יש לי באפר של רבלון אבל אני לא ממש יודעת מה לעשות איתו אני מודה :]

dorit אמר/ה...

היי רציתי לבקש המלצה לבסיס טוב ללאק תודה

אֶפי אמר/ה...

גל ואולטרה - אני ממליצה על הבאפר של לייף (סופרפארם), לקנות אותו רק במבצע של 1+1..

מרינה- האמת שאת צודקת לגמרי, רציתי לכתוב את זה אבל שכחתי, תמיד מומלץ לשים שכבות דקות ולא עבות, גם אם זה אומר לשים יותר שכבות.. זה עוזר ללק להתיישב יותר טוב.

דורית- אני ממליצה כרגע על Essie - First Base Base Coat

חן אמר/ה...

טוב, עשית לי חשק למרוח לק. יום לפני בחינה ישבתי, והחלטתי שאני עוברת על המדריך שלך! ואכן. מרחתי לק. צ'ינצ'לי הוא הנבחר. יום שבת מרחתי, עד היום הוא מחזיק נהדר!

אֶפי אמר/ה...

אני ממש שמחה לשמוע! ארבעה ימים זה זמן מכובד!!
ועשית לי חשק למרוח שוב את הצ'ינצ'ילי... ניראה לי שמחר אני אלבש אותו :)