יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

ביקורת: Pilot Frixion 0.4

היי!
כן, זאת תמונה של עט.
הפוסט הזה מוקדש לכל סטודנטית למדעי החברה/רוח שאין לה לפטופ קטן ואדום לקחת ללימודים באשר היא- אני איתך.





יש עטים שהם בהגדרה "עטים של בנות", ואני בטוחה שכולם יודעים לאיזה עטים אני מתכוונת. אני מתכוונת לעטים של פיילוט, בעובי 0.4, שנקראים G-TEC-C4 עם פסי האחיזה המזעזעים בקצה- חריצים קשיחים בפלסטיק, שאחרי חצי שעת כתיבה רציפה כבר חורצים את סימנם באצבע האמצעית..
שנים שאני משתמשת בעטים האלה, אפשר לומר שעברתי איתם את כל ימי התבגרות- סיימתי אלפי עטים כאלה, ונזהרתי שלעולם לא להלוות עט כזה לגבר- כי ברגע שתתני לו את העט, הוא יחזור אליך עם שפיץ מעוך ועקום- ואת זה לעולם לא תצליחי לתקן.
מערכת היחסים בינינו היתה מאז ומתמיד אמביוולנטית.
מצד אחד, אין סיכוי שאי פעם אכתוב בעט שהוא לא עט ג'ל- אני כותבת מאוד מהר ונשענת על הדף בכתיבה. כל דיו שאינו ג'ל גורם לי להתלכלך כמו ילדה.
וכמובן- החוד הדק. האמת היא, שהעט הזה קיים גם בגירסת 0.3 ו-0.25, שאני מעדיפה יותר- אבל הרבה יותר נדיר למצוא. מי שבכל זאת רוצה למצוא- בדר"כ יש ב"דורון ספרים". אישית אני כבר לא מסוגלת לכתוב עם עטים יותר עבים..
מצד שני, and it's a big one- הם פשוט לא נוחים!!

כן, אתם, אתם לא נוחים.

בטיול מקרי בחנות כלי הכתיבה של האוניברסיטה, מצאתי את הFrixion- מרגש ממש!
ראשית, הוא מכיל בחובו את כל היתרונות של הG-TEC- מדובר בעט ג'ל, עם חוד בעובי 0.4 (כן, הסכמתי לכתוב בו למרות שהוא עבה מרוב העטים שלי).
מכאן זה רק הולך ומשתפר- לעט הזה אשכרה יש גומי באיזור האחיזה! כמו בכל העטים בעולם כמעט! כמה מרגש!! הצלחתי לעבור הרצאות שלמות בלי לאבד תחושה באצבע!! פייר, התרגשתי. תודה פיילוט שהבנתם שגם לנו הכוסיות כואב לפעמים באצבעות.
זה מבחינתי השוס הגדול של העט.

גומי, יש אותו בקצה.

אה, ויש את הקטע של הדיו המחיק.
בקצה העט יש גומי לבן שמשמש כמחק- הדיו נוצר בטכנולוגיה כלשהי, והוא רגיש לחום. החיכוך עם הגומי הזה מוחק את הכתב. המחיקה נקייה מאוד אבל לא מושלמת. זה עדיין פתרון הרבה יותר אלגנטי מטיפקס, ואין ספק שזה יעיל כשבאמצע טבלת שכיחויות (ושאלוהים ירחם על אלה מכם שזוכרים מה זה) רשמת ערך לא נכון.. במקום להרוס את הסדר הקריטי של הטבלה אפשר פשוט לעבור עליו בקלילות עם ה"מחק".
מבחינתי זה נחמד אבל אפשר היה לוותר על זה- בסה"כ אני מחובבי הקווים... ממש לא מפריע לי שיש מחיקות באמצע הדף או חצים..
פיילוט ממליצים לא להשתמש בעט הזה כדי לחתום על חוזים, לכתוב צ'קים או לכתוב איתו במבחן. בנוסף כתוב שכדאי להרחיק אותו מחום גבוה מאוד. לא יודעת כמה זה גבוה, אבל יכול להיות מבאס לקום ולגלות שהסיכומים הנפלאים שלי נמחקו מהחום. אני אגיע לזה בסמסטר קיץ.
חסרון נוסף של העט הזה הוא שלפעמים באותיות ארוכות (ל, ף, ך וכיו"ב) הדיו יוצא באופן לא אחיד- נשאר איזשהו רווח באמצע האות. אבל זה לא קורה הרבה.

לסיכום- אהבתי, והלכתי לקנות עוד.
זהו, היה כייף לכתוב.

8 תגובות:

Meital אמר/ה...

איזה מצחיקה! חחחח
במזל גדול העברתי את כל הלימודים שלי בפתרון אלקטרוני כלשהו.
והלפטופ שלי כחול ולא אדום :P
בכל מקרה קניתי אותו בשנה השלישית. מחשב קטן וקומפקטי שנועד בול לנסיעות. חשבתי לעצמי שבמחיר שלו אוכל לקנות אותו ועוד להשקיע במחשב נייח (כי הנייח שלי בדיוק עמד להתפגר) בסוף באופן לא ממש מפתיע נשארתי עם הקטנטן הזה ואני מתה עליו!
Acer Aspire One
8.9 אינץ' בסה"כ ו 950 גרם.
היום בטח יש דגמים אחרים. אז הוא עלה 2000 ש"ח בלחץ
היום הוא (=דומים לו) עולים פחות..
בעיני, למדעי החברה זה שווה.

ravitb אמר/ה...

אני פשוט נשברתי וקניתי מחשב קטן, אחרי 5 שבועות שהופיעה לי יבלת כתיבה...נפלא.
אבל בימים שהייתי כותבת, העט המחיק בהחלט היה פתרון מעולה.

מורן (Moran) אמר/ה...

אני אמנם כן עם מחשב קטן (גם אני מהנשברים לסחוב את המחשב הגדול ללימודים) אבל אני עדיין מהכותבות בחלק מהשיעורים (סטטיסטיקה היה בהחלט אחד מהם).

את העטים האלו אהבתי רק בגלל הרעיון שאפשר למחוק אבל לאחר שראיתי שמה שנכתב עם העטים הללו נעלם עם הזמן זנחתי אותם וחזרתי לפיילוט הדקים (0.25).

mayane21 אמר/ה...

אפי מקסימה!!!

הפוסט הזה הגיע בדיוק בזמן :-))

גם אני בתור סטודנטית שקצת הורסת לעצמה את האצבע בשל כתיבה מרובה, מחפשת איזו עט איכותית וטובה.

נהנתי לקרוא... כמו תמיד ♥
שבוע נפלא

אפרת אמר/ה...

רגע רגע,
מורן- מה זאת אומרת נעלם עם הזמן? אשכרה??

EFRAT ITAH אמר/ה...

לגבי העט, סטודנטית אינני כבר הרבה שנים, אך אני לא מוותרת על פרקר (עדיף בצבע שמשמח את העין) עם ראש דק, העברתי איתו את הבגרות, את התואר והמשכתי אותו לעבודה.פילוטים נעלמים, חלקים נשברים, לפעמים הם נוזלים ואנשים מנכסים אותם לעצמם, פרקר עולה קצת יותר נקשרים אליו ויש סימני היכר...

אפרת, האמת שבד"כ אני כותבת iefrat כי אני מגיבה כאנונימי אבל אני רואה שיש לי עוד סיבה...)

מורן (Moran) אמר/ה...

הוא דוהה, הייתה לי מתרגלת שהייתה בודקת מטלות עם העט הזה, כשהסתכלתי עכשיו תקופה מסויימת על ההערות שלה ראיתי שהן התחילו לדהות, אני מניחה שעוד שנה-שנתיים כבר לא יראו כלום.

חן אמר/ה...

הרגת אותי עם הפוסט הזה!!!
אני לומדת עם לפטופ לא כל כך קטן ולא ממש אדום...
והפיילוט הזה נהדר!