יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

Orly - Glitz

היי היי!
אוגוסט היה חודש עמוס בבלוגל'ה, כתוצאה ישירה מהיותו פחות עמוס בחיי האמיתיים... ספטמבר הוא כנראה ההפך המושלם - עם המעבר דירה שלי, השבועיים בהם אני נמצאת באוויר (ממש בימים אלה, בעיקרון גם אין לי ממש אינטרנט במהלך השבוע כי אין לי דירה), המבחן הממש-ממש חשוב שיש לי בסוף החודש (אומרים שזה הקורס הכי חשוב בתואר), העבודה הממש ענקית ומעצבנת שיש לי להגיש בסוף החודש, שיעורי אילוף שאני צריכה לקבל בגלל האומנה המאותגר שלי, הנסיעה של ההורים שלי לחו"ל, בעיות הלב שהתחילו לכלב שלי (לא אומנה) ועוד הפתעות שלא אפרט משום כמה קוראים ספציפיים שעדיף שיהיו רגועים, אפשר להגיד שאני די עסוקה.

אז הנה לק בצבע זהב, כמו שרציתי המון המון זמן!
אני מתה על הלקים של אורלי והגעתי למסקנה שאני פשוט לא נותנת להם מספיק קרדיט! המריחה תמיד דקה ומצוינת, העמידות אחלה, הידית סופר-נוחה, כל כך הרבה דברים טובים ואני פשוט לא מעריכה אותם כמו שצריך.. אולי זה בגלל שאפשר לקנות אותם בסופר-פארם בעשרים ש"ח.
ההסרה של הלק הזה היתה כמובן בלתי נסבלת, אבל שוין.
הגליטרים שלו גרוסים דק-דק, ככה שאין הרגשה מחוספסת על הלק ויש תחושה של מלכותיות באוויר.
ממש נהניתי ממנו, וטוב שכך - כי כשארזתי את הדברים שלי ארזתי גם את האצטון, ואז הייתי במינוס ולא יכלתי לקנות חדש, ונאלצתי לחכות עד שאני אגיע לבית שבו יש מסיר לק, ככה שיצא שהייתי עם הלק הזה הרבה זמן על הציפורניים.


הכי נאמן למציאות!


מקווה שעליכם עוברים ימים קלים יותר, ושגם אם לא - אתם לוקחים את זה בקלילות וזוכרים גם להנות מהדרך!

אוהבת מאוד
אפי

יום שבת, 3 בספטמבר 2011

טיפ קטן ללמידה ועבודה - שיטת פומודורו

היי!
מי שקצת קורא את הבלוג יודע שחוץ למרוח לקים אני גם לומדת, והרבה.
בשבוע האחרון גיליתי שיטה חדשה שנראית לי נחמדה, ורציתי לשתף אותה עם העולם.
אני מנסה אותה רק כמה ימים אז אני לא יכולה להתחייב על התוצאות שלה לטווח הארוך, אבל בינתיים גיליתי שהיא קלה ליישום ויעילה לטווח הקצר.
בגדול הרעיון של השיטה הוא לחלק את הזמן ליחידות קצרות בהן קל לנו להיות ממוקדים, ולתת לעצמנו הפסקות קצרות ותכופות לרענון.
היא מיועדת גם לסטודנטים שרוצים ללמוד, גם לעבודה במשרד ובעצם לכל מי שצריך לעשות משהו שהוא לא בדיוק הדבר האהוב עליו, או שאולי הוא כן אבל הוא דורש ריכוז.

אז בתכלס:
הזמן מחולק ליחידות של 25 דקות עבודה, ומיד אחריהן 5 דקות הפסקה קצרה. הזמן תמיד צריך להיות גלוי לפניך. בזמן ההפסקה הרעיון הוא לא לעשות שום דבר שדורש מאמץ מנטאלי, ובשום אופן לא להתעסק במה שעובדים עליו. אסור להוסיף לעצמך עוד חמש דקות עבודה ולצאת להפסקה אחר כך.
אחרי ארבעה אינטרוולים כאלה (בעצם אחרי שעתיים) לוקחים הפסקה גדולה יותר של 15-30 דקות.
בתחילת העבודה יוצרים דף משימות, עם כל המשימות אותן אנחנו רוצים להספיק היום. אם במקרה עברו 25 דקות באמצע מטלה מסוימת (25 הדקות האלה נקראות "פומודורו", כלומר נגמר הפומודורו באמצע המטלה) - נסמן X ליד המטלה, ונמשיך לעבוד עליה בתום ההפסקה.
בסוף היום אפשר לראות כמה פומודורו-ים לקחה לנו כל מטלה, וככה לקבל תחושה טובה יותר של הזמן שלוקחת כל מטלה לפעם הבאה.

אני יכולה להגיד שבהחלט הרגשתי שקל לי יותר להתרכז ככה לאורך זמן ארוך יותר, ואני ממליצה לנסות :)

למשתמשי אייפון ואנדרואיד אפשר למצוא אפליקציות טובות לטיימר שסופר לכם את הזמן (פשוט לחפש Pomodoro), אני עובדת עם הטיימר הזה ומבסוטה ממנו.
באתר הרשמי של השיטה, אפשר להוריד חינם את הספר המלא, שהוא קריא וקליל.

בהצלחה!